Apel do Użytkowników

Podziel się swoją opinią na temat książek.

Re: Apel do Użytkowników

Postprzez Ananka » 4 wrz 2012, o 19:33

Tak. Masz absolutną rację. Warto uświadamiać ludzi, bo nie każdy jest empatyczny. Nie wiem jednak czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu poza uwrażliwieniem użytkowników.

Osobiście nie odczuwam tego kłopotu i cieszy mnie, że w ogóle zamówiono przedmiot, gdyż bez tego nie miałabym punktów ani teraz, ani później. Poza tym życie na co dzień diabelnie uczy mnie epikureizmu - konieczności cierpliwości i braku oczekiwań.

Aktualnie jest tylko taki zapis w Regulaminie:
Artykuł 10.
Zobowiązania Zamawiającego
Zamawiający zobowiązany jest do poinformowania o odebraniu przesyłki w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych poprzez zmianę statusu transakcji na Odebrany.

Może trzeba by było dopisać jakieś zdanie informacyjne, żeby uświadomić Zamawiającemu odpowiedzialność, jaką na siebie przyjmuje? Nie wiem, doprawdy. Jednego jestem pewna - ten temat powinien pójść pod rozwagę do Admina w "Opiniach o serwisie" czy coś, a nie tu.
Ananka
 
Posty: 287
Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 22:12

Re: Apel do Użytkowników

Postprzez Monika » 4 wrz 2012, o 23:10

Mam właśnie kolejny taki przypadek... tracę już cierpliwość, naprawdę.
Na stronie Poczty Polskiej widzę, że przesyłka dotarła, a osoba zamawiająca nawet nie raczy odpowiedzieć na wiadomość i pytanie.
Jeśli do jutra nic w tym temacie się nie zmieni, to oczywiście napisze do Admina. I - niestety - nie będzie to moja pierwsza interwencja tego typu.
:(
Szkoda, bo ogólnie fintę lubię szalenie :) Ale takie przypadki strasznie podnoszą mi ciśnienie i zniechęcają...
Monika
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21 cze 2012, o 10:04

Re: Apel do Użytkowników

Postprzez Ananka » 4 wrz 2012, o 23:47

Ma 3 dni na oznaczenie... Jak nie, to wal do Admina - tak trzeba! :)
Idzie jesień, będzie koniec urlopów. Jeszcze tylko miesiąc. ;)
Ja z tą pożyczką naprawdę mówiłam, bez oprocentowania nawet. Codziennie tu jestem, mogę dać.

Sprawdziłam Twe transakcje, czyżby chodziło o userkę Lutka? Ma ona w podpisie info takiej treści "UWAGA! KSIĄŻKI MOGĘ WYSŁAĆ DOPIERO 15 WRZEŚNIA!", choć logowała się tu czwartego, więc odpowiedzieć mogła.

Gdyby ktoś nie wiedział, to podczas ewentualnej niedostępności na fincie ZAZNACZA SIĘ TRYB URLOPU!!!
    UWAGA ws. urlopów :!: :!: :!:
    Gdy nie chcemy być przez jakiś czas aktywni na fincie to wchodzimy w "Moje dane/Dane osobowe" i ustawiamy tryb urlopu, zaznaczając kwadracik pod e-mailem. Wtedy nasze przedmioty będą niedostępne do wymiany, a nasza skrzynka wiadomości zablokowana.
Ananka
 
Posty: 287
Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 22:12

Re: Apel do Użytkowników

Postprzez Monika » 5 wrz 2012, o 09:44

Ananka,
Tak, dokładnie o tego użytkownika mi chodzi. Piszę, wysyłam wiadomości, ale one też pozostają bez odpowiedzi.
Wiem, że dopiero po 3 dniach mogę zgłosić sprawę Adminowi, więc czekam cierpliwie. Chociaż kompletnie nie rozumiem, po co komu aż 3 dni na to, żeby wejść tu na stronę i "odhaczyć" otrzymanie przesyłki.
Monika
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21 cze 2012, o 10:04

Re: Apel do Użytkowników

Postprzez admin » 5 wrz 2012, o 11:27

W przypadku listu poleconego 3 dni, o których mowa w regulaminie, powinny liczyć się od daty dostarczenia awiza. Jeśli więc awizo zostało doręczone a ktoś nie odbiera przedmiotu, to po 3 dniach zgłoszenie sprawy do administratora będzie już w pełni uzasadnione. W takich przypadkach dobrze jest też w zgłoszeniu do administratora od razu zmieścić nr nadania w celu weryfikacji. Przyśpieszy to procedurę i otrzymanie punktów.

Możemy też już teraz zastanowić się nad ulepszeniem systemowej procedury, która zmniejszy ryzyko występujące w przypadku zamawiającego nie potwierdzającego odbioru. Poniżej moja wstępna propozycja.

1. Wystawiający zmienia status transakcji na "wysłane" 2012-09-05 godz. 12:00
2. Po 3 dniach od zmiany statusu na "wysłany", czyli 2012-09-08 godz. 12:00, jeśli status transakcji nie został zmieniony na "odebrane", do zamawiającego wysyłany jest e-mail o treści:
"3 dni temu użytkownik X zmienił status transakcji na wysłany. Jeśli odebrałeś przesyłkę naciśnij <odebrany>, jeśli jeszcze jej nie odebrałeś naciśnij <nie odebrany>. Uwaga, jeśli nie wykonasz żadnej akcji do 2012-09-11 godz. 12:00, transakcja zostanie automatycznie anulowana i punkty przekazane użytkownikowi X"
3. Jeśli zamawiający odebrał email i nacisnął <odebrane> to transakcja zmienia status na "odebrane" i punkty przekazywane są wystawiającemu. Jeśli zamawiający odebrał email i nacisnął <nie odebrane> to transakcja nie zmienia statusu a następne powiadomienie emailem wysyłane jest do zamawiającego za następne 3 dni. Jeśli zamawiający nie odebrał emaila lub nie wykonał żadnej akcji to po podanym czasie transakcja jest automatycznie anulowana a punkty przekazywane wystawiającemu.
admin
 
Posty: 1127
Dołączył(a): 4 lut 2011, o 16:07

Re: Apel do Użytkowników

Postprzez Monika » 6 wrz 2012, o 11:37

Propozycja jest ok. Mam tylko 2 małe uwagi:
1. Nie rozumiem, po co użytkownikowi aż 3 dni od momentu odbioru przesyłki na odznaczenie transakcji jako "odebrane". Jeśli przysyłkę odebrał, to musiał być w miejscu zamieszkania. Proponuję max 24 godz.
2. Nie zakładamy żadnych konsekwencji w stosunku do osób, ktore nie przestrzegają zasad...?
Monika
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21 cze 2012, o 10:04

Re: Apel do Użytkowników

Postprzez nutinka » 6 wrz 2012, o 17:16

Monika napisał(a):Propozycja jest ok. Mam tylko 2 małe uwagi:
1. Nie rozumiem, po co użytkownikowi aż 3 dni od momentu odbioru przesyłki na odznaczenie transakcji jako "odebrane". Jeśli przysyłkę odebrał, to musiał być w miejscu zamieszkania. Proponuję max 24 godz.
2. Nie zakładamy żadnych konsekwencji w stosunku do osób, ktore nie przestrzegają zasad...?


Pozwolę sobie odnieść się do pogrubionego fragmentu.
Otóż niekoniecznie. Jest coś takiego, jak zgoda adresata na pozostawienie przesyłki poleconej w skrzynce. My taką zgodę podpisaliśmy i listonosza oglądamy bardzo rzadko. Na poczcie przesyłka figuruje jako odebrana, a ja mogę wyjąć ją ze skrzynki za 3 dni, jeśli tak się złoży, że wcześniej nie wychodziłam (przyczyn może być wiele, od choroby po krótki wyjazd). To tylko jeden przykład, a może być takich sytuacji oczywiście więcej. Bądźmy więc troszkę bardziej tolerancyjni. Bo coraz mniej miło się robi. :( Może jeszcze jakieś kary wymyślicie? :(
nutinka
 
Posty: 91
Dołączył(a): 20 cze 2011, o 16:05

Re: Apel do Użytkowników

Postprzez Ananka » 6 wrz 2012, o 18:27

Zgadzam się z nutinką. Powinniśmy być bardziej elastyczni.Niektórzy mają np. ustalony harmonogram zadań i postanowienie, że wchodzą na fintę tylko w określony dzień tygodnia. Nie są aż tak związani z tą stroną,a też chcą uczestniczyć. Obrali sobie soboty na ten handel, żeby nie popaść w FOMO i tak jest OK.

W każdym razie: 3 dni to jest dobra pora. A ileż to razy sąsiad czy teściowa listy odbiera, osoba upoważniona jakaś. Czasy mamy mobilne, żyjemy globalnie. Ale nie damy się zwariować!
Ananka
 
Posty: 287
Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 22:12

Re: Apel do Użytkowników

Postprzez Monika » 8 wrz 2012, o 08:23

OK, przyznaję Wam rację. 3 dni są ok.
Ale ja miałam inne przypadki...
Dana osoba wchodzi na fintę kilka razy dziennie. Przesyłkę odebrała, ale odbioru nie potwierdza. Nie, bo nie. Kaprys? Chęć zrobienie na złość? Nie wiem.
Stąd moja frustracja....
Chodzi mi tylko o jedno - szanujmy się nawzajem!
Monika
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21 cze 2012, o 10:04

Re: Apel do Użytkowników

Postprzez nutinka » 8 wrz 2012, o 10:08

Moniko, jedno z wytłumaczeń dałam wyżej. Wyobraź sobie, że jestem chora, leżę i korzystam z kompa, bo to jedna z rozrywek w chorobie, w tym wchodzę na fintę, a przesyłka leży w skrzynce figurując na poczcie jako odebrana. Naprawdę sądzisz, że to kaprys czy złośliwość? A w życiu bywa więcej znacznie ciekawszych scenariuszy, dlaczego tak a nie inaczej, naprawdę, ja już tego doświadczyłam. Dajmy sobie więcej luzu. :)
nutinka
 
Posty: 91
Dołączył(a): 20 cze 2011, o 16:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje o książkach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron