Strona 1 z 2

Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polskiej

PostNapisane: 19 kwi 2013, o 18:06
przez nelly070707
Ostatnio doznałam dwukrotnego zaskoczenia w kwestii jak dużo płacicie na Poczcie Polskiej za przesyłkę. Dziś wyciągnęłam kopertę bąbelkową ze skrzynki (znaczy to, że się do niej zmieściła i nie jest to gabaryt B). Znaczki na kopercie to 5,10 zł a ponieważ wydawało mi się to dość dużo to zważyłam przesyłkę na wadze kuchennej co dało 134 g.
Wyliczenie:
Gabaryt A, do 350 g, priorytet daje nam kwotę 2,35 zł a nie 5,10 zł. :shock: :shock: :shock:
to już druga taka wpadka Poczty z przesyłek które dostałam ostatnio :( za płytę DVD nadawca zapłacił ok. 7 zł z kawałkiem chociaż był to gabaryt A do 350 g został policzony jako gabaryt B do 350 g a ponieważ przesyłkę wysłano poleconym priorytetem to znaczki były za 7,30 zamiast 4,55. :shock: :shock: :shock:
Fakt to nie moje pieniądze bo ja tego pilnuję ale myślę, że nie lubicie być oskubywani z własnej kasy.

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

PostNapisane: 20 kwi 2013, o 09:07
przez nutinka
No niestety trzeba pilnować. Nie od dziś pracownicy poczty "zaokrąglają" sobie w górę. Nagminne jest naliczanie gabarytu b, bo się nie chce miarki wziąć. Często na moje wyraźne żądanie sprawdzenia, czy przejdzie, na poczcie rozpoczynały się gorączkowe poszukiwania tejże.

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:32
przez kornwalia
Dzięki za radę!
Dziś na poczcie kontrolnie się zapytałam o gabaryt, bo wydawało mi się, że powinien być A (policzyli więcej), poprosiłam o sprawdzenie i faktycznie. Zapłaciłam 1,6 zamiast 3,75zł :shock: Teraz już zawsze jak będę miała wątpliwości zamierzam być dociekliwa.

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

PostNapisane: 25 kwi 2013, o 20:58
przez hiacynt
Warto też poprosić przy okienku o delikatne posługiwanie się datownikiem! Okazuje się, że mogą walnąć w naklejkę na biurku, a znaczki tylko delikatnie ostemplować, wyraźną odbitkę nakleić obok i dzięki temu ani książka, ani płyta nie ucierpią :)
Ważenie i mierzenie przesyłek praktykuję już od dawna, bo zdarzały się paniom "wpadki" na moją niekorzyść...

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

PostNapisane: 27 kwi 2013, o 18:07
przez Lutka
Ja to zauważyłam od stycznia po podwyżce - nagle wszystkie przesyłki, które nie są kartką papieru "zrobiły" się gabarytem B. Na moja prośbę o wyjęcie miary, panie powiedziały, że kiedyś miały a teraz nie muszą mieć bo na oko widać, że przesyłka jest grubsza i to gabaryt b. Ostatnio w malutkiej kopercie wysyłałam małe, delikatne kolczyki - też gabaryt b! Musiałam się wykłócić i z łaską nadałam jako gabaryt a ale z ostrzeżeniem pani, że może mi to wrócić, bo za mała opłata.... no ręce opadają. Ponieważ jak piszecie nie dotyczy to tylko mojej poczty, odbieram to jako zakamuflowaną formę podwyżki :(

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

PostNapisane: 28 kwi 2013, o 14:07
przez delvet
Lutka napisał(a):Na moja prośbę o wyjęcie miary, panie powiedziały, że kiedyś miały a teraz nie muszą mieć bo na oko widać, że przesyłka jest grubsza i to gabaryt b. ....odbieram to jako zakamuflowaną formę podwyżki :(


Zgłoś tą sprawę do kierownika/czki placówki, ponieważ one muszą mieć miarkę, łaski nikomu nie robią.
Jeżeli to nie poskutkuje postrasz Rzecznikiem Ochrony Konsumenta.
Przecież to jest okradanie klienta (opłata wyższa o ponad 4 zł - przykład podany powyżej).
Podejrzewam, że ta "nadwyżka" idzie bezpośrednio do kieszeni pracownicy.
Ileż to roboty wziąć wyższą opłatę, a nakleić znaczki o mniejszej wartości?
Klient nie widzi co zostało naklejone. Uniemożliwia to wysoki pulpit pomiędzy klientem a pracownikiem.
Dodatkowa pensja leci ...

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

PostNapisane: 28 kwi 2013, o 16:18
przez nelly070707
Tych miarek na pewno brakuje na dwóch pocztach w moim mieście, a może tylko tak mówią :?: :?: Zresztą tak samo jak nowych cenników nie ma wywieszonych, były ale zginęły, zresztą można sobie sprawdzić na internecie - tak brzmi odpowiedź :evil:

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

PostNapisane: 30 kwi 2013, o 21:36
przez hiacynt
Też zauważyłam zniknięcie cenników z tablicy ogłoszeń, sama kiedyś podparłam się widniejącymi tam informacjami zwracając uwagę obsłudze na zbyt wysoką opłatę, zniknęły więc i problem z głowy :x

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

PostNapisane: 1 maja 2013, o 15:30
przez nelly070707
Trzeba nosić se sobą wydruk z internetowej strony :D :D :D

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

PostNapisane: 1 maja 2013, o 17:03
przez robur
delvet pisze:
"Klient nie widzi co zostało naklejone. Uniemożliwia to wysoki pulpit pomiędzy klientem a pracownikiem."

Mając nawet znikome zdolności manualne można sobie zrobić taki szablon z listewek, lub grubszego plastyku.
Otwór musi mieć 230mm x 20mm dla gabarytu A.
Taryfa PP ujmuje to tak: żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20mm, długość 325mm, szerokość 230mm.