Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polskiej

Wszystko, co nie mieści się w definicji pozostałych działów na forum

Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polskiej

Postprzez nelly070707 » 19 kwi 2013, o 18:06

Ostatnio doznałam dwukrotnego zaskoczenia w kwestii jak dużo płacicie na Poczcie Polskiej za przesyłkę. Dziś wyciągnęłam kopertę bąbelkową ze skrzynki (znaczy to, że się do niej zmieściła i nie jest to gabaryt B). Znaczki na kopercie to 5,10 zł a ponieważ wydawało mi się to dość dużo to zważyłam przesyłkę na wadze kuchennej co dało 134 g.
Wyliczenie:
Gabaryt A, do 350 g, priorytet daje nam kwotę 2,35 zł a nie 5,10 zł. :shock: :shock: :shock:
to już druga taka wpadka Poczty z przesyłek które dostałam ostatnio :( za płytę DVD nadawca zapłacił ok. 7 zł z kawałkiem chociaż był to gabaryt A do 350 g został policzony jako gabaryt B do 350 g a ponieważ przesyłkę wysłano poleconym priorytetem to znaczki były za 7,30 zamiast 4,55. :shock: :shock: :shock:
Fakt to nie moje pieniądze bo ja tego pilnuję ale myślę, że nie lubicie być oskubywani z własnej kasy.
nelly070707
 
Posty: 308
Dołączył(a): 11 sie 2011, o 11:27
Lokalizacja: Lubin

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

Postprzez nutinka » 20 kwi 2013, o 09:07

No niestety trzeba pilnować. Nie od dziś pracownicy poczty "zaokrąglają" sobie w górę. Nagminne jest naliczanie gabarytu b, bo się nie chce miarki wziąć. Często na moje wyraźne żądanie sprawdzenia, czy przejdzie, na poczcie rozpoczynały się gorączkowe poszukiwania tejże.
nutinka
 
Posty: 91
Dołączył(a): 20 cze 2011, o 16:05

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

Postprzez kornwalia » 25 kwi 2013, o 15:32

Dzięki za radę!
Dziś na poczcie kontrolnie się zapytałam o gabaryt, bo wydawało mi się, że powinien być A (policzyli więcej), poprosiłam o sprawdzenie i faktycznie. Zapłaciłam 1,6 zamiast 3,75zł :shock: Teraz już zawsze jak będę miała wątpliwości zamierzam być dociekliwa.
kornwalia
 
Posty: 22
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 11:08

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

Postprzez hiacynt » 25 kwi 2013, o 20:58

Warto też poprosić przy okienku o delikatne posługiwanie się datownikiem! Okazuje się, że mogą walnąć w naklejkę na biurku, a znaczki tylko delikatnie ostemplować, wyraźną odbitkę nakleić obok i dzięki temu ani książka, ani płyta nie ucierpią :)
Ważenie i mierzenie przesyłek praktykuję już od dawna, bo zdarzały się paniom "wpadki" na moją niekorzyść...
hiacynt
hiacynt
 
Posty: 174
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 17:56

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

Postprzez Lutka » 27 kwi 2013, o 18:07

Ja to zauważyłam od stycznia po podwyżce - nagle wszystkie przesyłki, które nie są kartką papieru "zrobiły" się gabarytem B. Na moja prośbę o wyjęcie miary, panie powiedziały, że kiedyś miały a teraz nie muszą mieć bo na oko widać, że przesyłka jest grubsza i to gabaryt b. Ostatnio w malutkiej kopercie wysyłałam małe, delikatne kolczyki - też gabaryt b! Musiałam się wykłócić i z łaską nadałam jako gabaryt a ale z ostrzeżeniem pani, że może mi to wrócić, bo za mała opłata.... no ręce opadają. Ponieważ jak piszecie nie dotyczy to tylko mojej poczty, odbieram to jako zakamuflowaną formę podwyżki :(
Autorska biżuteria ze srebra i kamieni
www.tiliapracownia.pl
Lutka
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 sty 2012, o 13:47

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

Postprzez delvet » 28 kwi 2013, o 14:07

Lutka napisał(a):Na moja prośbę o wyjęcie miary, panie powiedziały, że kiedyś miały a teraz nie muszą mieć bo na oko widać, że przesyłka jest grubsza i to gabaryt b. ....odbieram to jako zakamuflowaną formę podwyżki :(


Zgłoś tą sprawę do kierownika/czki placówki, ponieważ one muszą mieć miarkę, łaski nikomu nie robią.
Jeżeli to nie poskutkuje postrasz Rzecznikiem Ochrony Konsumenta.
Przecież to jest okradanie klienta (opłata wyższa o ponad 4 zł - przykład podany powyżej).
Podejrzewam, że ta "nadwyżka" idzie bezpośrednio do kieszeni pracownicy.
Ileż to roboty wziąć wyższą opłatę, a nakleić znaczki o mniejszej wartości?
Klient nie widzi co zostało naklejone. Uniemożliwia to wysoki pulpit pomiędzy klientem a pracownikiem.
Dodatkowa pensja leci ...
delvet
 
Posty: 241
Dołączył(a): 16 kwi 2011, o 08:42

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

Postprzez nelly070707 » 28 kwi 2013, o 16:18

Tych miarek na pewno brakuje na dwóch pocztach w moim mieście, a może tylko tak mówią :?: :?: Zresztą tak samo jak nowych cenników nie ma wywieszonych, były ale zginęły, zresztą można sobie sprawdzić na internecie - tak brzmi odpowiedź :evil:
nelly070707
 
Posty: 308
Dołączył(a): 11 sie 2011, o 11:27
Lokalizacja: Lubin

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

Postprzez hiacynt » 30 kwi 2013, o 21:36

Też zauważyłam zniknięcie cenników z tablicy ogłoszeń, sama kiedyś podparłam się widniejącymi tam informacjami zwracając uwagę obsłudze na zbyt wysoką opłatę, zniknęły więc i problem z głowy :x
hiacynt
hiacynt
 
Posty: 174
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 17:56

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

Postprzez nelly070707 » 1 maja 2013, o 15:30

Trzeba nosić se sobą wydruk z internetowej strony :D :D :D
Ostatnio edytowano 2 maja 2013, o 15:39 przez nelly070707, łącznie edytowano 1 raz
nelly070707
 
Posty: 308
Dołączył(a): 11 sie 2011, o 11:27
Lokalizacja: Lubin

Re: Nie pozwalajcie się oszukiwać obsłudze na Poczcie Polski

Postprzez robur » 1 maja 2013, o 17:03

delvet pisze:
"Klient nie widzi co zostało naklejone. Uniemożliwia to wysoki pulpit pomiędzy klientem a pracownikiem."

Mając nawet znikome zdolności manualne można sobie zrobić taki szablon z listewek, lub grubszego plastyku.
Otwór musi mieć 230mm x 20mm dla gabarytu A.
Taryfa PP ujmuje to tak: żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20mm, długość 325mm, szerokość 230mm.
robur
 
Posty: 42
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 19:29

Następna strona

Powrót do Dowolne tematy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron