Z takim pytaniem zwrócił się do mnie wczoraj użytkownik, któremu najwyraźniej mail otrzymany z serwisu nie pomógł. Pojawienie się tego pytania uznałbym za ważny objaw istnienia poważnego problemu od strony użyteczności, na który warto zwrócić uwagę. Tym bardziej, że problem związany jest z cyklem życia transakcji czyli najważniejszą częścią serwisu. Poprosiłem swoją dziewczynę o pokazanie maila, jakiego dostaje się w momencie pobrania przez kogoś książki. Powiem szczerze i bez owijania w bawełnę (mam nadzieję, że nie urażę ). No, nie niesie ten mail zbyt dużo informacji przyjaznych użytkownikowi, szczególnie takiemu, który stawia pierwsze kroki w serwisie i nie jest z nim oblatany.
Moja propozycja jest taka, żeby w mailu powiadamiającym opisać, co należy zrobić krok po kroku, aby przejść przez transakcję od początku do końca. Do każdego z kroków, jeśli jest to wymagane oczywiście, dodałbym linki kierujące do odpowiednich stron, gdzie można wykonać daną czynność albo uzyskać pomoc (FAQ). Dodatkowo w mailu zamieściłbym też dane adresowe odbiorcy.
W podobny sposób przyjrzałbym się też pozostałym powiadomieniom, które przychodzą i myślę, że można by je analogicznie podrasować, tak żeby były jak najbardziej przyjazne i pomocne użytkownikowi.