Użytkownicy od dawna nieaktywni

Tutaj możesz podzielić się swoją opinią na temat funkcjonowania serwisu oraz podać wszelkie sugestie dotyczące usprawnień lub zmian

Użytkownicy od dawna nieaktywni

Postprzez povc12 » 7 kwi 2017, o 13:43

Witam.

Zauważyłem, że istnieje pewna liczba użytkowników dawno nieaktywnych. Mam dodaną do obserwowanych książkę, ale osoba, która ją wystawia, nie logowała się od stycznia 2015, czyli już ponad 2 lata. Podejrzewam, że oferta wymiany książki jest nieaktualna, a użytkownik nawet już nie pamięta, że rejestrował się na takiej stronie. To nie jedyne takie konto. Czy nie można jakoś takich osób wyłowić. Nie chodzi mi oczywiście o usunięcie ich, ale o wysłanie powiadomienia mailem, że finta istnieje :) Strach zamawiać książki od osób, które nie logowały się od roku czy dwóch, bo prawie pewne jest, że tych książek już nie posiadają, a ich nie usunęli. Gdybym nie spojrzał na datę ostatniego logowania, to bym książkę zamówił pewnie i byłby problem.
povc12
 
Posty: 46
Dołączył(a): 14 paź 2011, o 15:27

Re: Użytkownicy od dawna nieaktywni

Postprzez admin » 7 kwi 2017, o 20:15

Oczywiście w takich przypadkach jest większe ryzyko, że Wystawiający nie odpowie na zamówienie, ale nie ma najmniejszego ryzyka utraty punktów ponieważ zawsze można zwrócić się do administratora, transakcja jest wtedy anulowana a punkty zwracane Zamawiającemu. Mimo wszystko rozumiem problem. Być może powinien pojawić się jakiś wyraźny komunikat ostrzegający, że właściciel wystawionego przedmiotu nie logował się od dłuższego czasu.
admin
 
Posty: 1143
Dołączył(a): 4 lut 2011, o 16:07

Re: Użytkownicy od dawna nieaktywni

Postprzez susan » 7 kwi 2017, o 20:33

A może tacy użytkownicy po kilku miesiącach nieobecności powinni mieć automatycznie zmieniany tryb na wakacyjny?
susan
 
Posty: 110
Dołączył(a): 10 sie 2011, o 20:09

Re: Użytkownicy od dawna nieaktywni

Postprzez admin » 10 kwi 2017, o 20:15

Wydawałoby się, że automatyczne przełączenie nieaktywnego użytkownika w tryb wakacyjny jest najlepszym rozwiązaniem. Jednak w większości przypadków taki użytkownik będzie "stracony", tzn szanse, że sam wróci do serwisu są raczej niewielkie. Koncepcja rabatów miała z kolei działać w ten sposób, że Zamawiający skuszony wysokim rabatem dokona zamówienia u takiego nieaktywnego użytkownika i być może przywróci go do życia.
admin
 
Posty: 1143
Dołączył(a): 4 lut 2011, o 16:07

Re: Użytkownicy od dawna nieaktywni

Postprzez susan » 10 kwi 2017, o 20:23

To optymistyczna wersja.Ale zdarzają się też przypadki,że nowo zarejestrowani użytkownicy wypatrzą przedmiot,którego długo poszukiwali u osoby nieaktywnej.Po zamówieniu przedmiotu i długim oczekiwaniu na reakcję ze strony wystawiającego, mogą się zrazić do strony,bo już pierwsza transakcja okaże się nieudana.W takim wypadku byłoby lepiej,gdyby ten tryb wakacyjny był jednak włączony ;)
susan
 
Posty: 110
Dołączył(a): 10 sie 2011, o 20:09

Re: Użytkownicy od dawna nieaktywni

Postprzez gajga » 19 kwi 2017, o 19:21

Jak zawsze, kij ma dwa końce. Użytkownik nieaktywny, rzadko bywający na stronie, może nawet się nie zorientować, że ktoś mu włączył tryb awaryjny. Będzie czekał na pobranie i się nie doczeka.
Na profilu użytkownika jest przecież informacja, kiedy ostatnio zalogował się. Ja kilka razy pobierałam od takiego użytkownika. Z różnym skutkiem, czasami dostawałam przesyłki, czasami admin mi zwracał punkty. Więc nie widzę problemu.
gajga
 
Posty: 152
Dołączył(a): 8 paź 2011, o 17:08

Re: Użytkownicy od dawna nieaktywni

Postprzez carly32 » 20 kwi 2017, o 20:46

A może warto byłoby do takich użytkowników wysyłać wiadomość w rodzaju: "Drogi X tęsknimy za Tobą! Od czasu Twoich ostatnich odwiedzin w serwisie pojawiło się x przedmiotów! Zapraszamy! Pamiętaj, częste logowanie zwiększa szansę na to że ktoś zainteresuje się Twoimi przedmiotami" ?
carly32
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7 sie 2011, o 21:45

Re: Użytkownicy od dawna nieaktywni

Postprzez Rebrat » 26 gru 2017, o 23:04

Sama obecnie rzadko zaglądam na Fintę, bo czekam na uzbieranie odpowiedniej ilości punktów (czyli na sprzedaż własnych pozycji). W przypadku zamówienia książki, czy otrzymania wiadomości na portalu dostaję wiadomość na swoją pocztę, że jest do mnie wysłana jakaś informacja na Fincie (zamówienie, albo wiadomość). Raz na kilka tygodni staram się zalogować właśnie dlatego, żeby było wiadomo że jeszcze tu jestem :)
Ale zauważyłam, że jest bardzo dużo nowych użytkowników, którzy mają taką samą datę rejestracji i ostatniego logowania, a upłynęło od tego czasu nawet kilka miesięcy. Pamiętam, jak w pierwszym okresie po zarejestrowaniu się na Fintę wchodziłam tu nawet kilka razy dziennie i namiętnie przeglądałam tytuły książek. :)
Rebrat
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6 gru 2013, o 11:43


Powrót do Opinie i Sugestie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron